Działalność eksportowa jest jednym z podstawowych narzędzi wpływających na rozwój firmy. Kluczem do sukcesu w tym względzie okazuje się odpowiedni wybór kierunków w podboju zagranicznych rynków. Przed podjęciem decyzji, gdzie chcemy wysłać wyprodukowane przez nas produkty i zaprezentować oferowane przez nas usługi, należy przyjrzeć się danym popytowo-podażowym i przestudiować szereg wskaźników, głównie ekonomicznych. Ich dogłębna analiza pozwoli w konsekwencji na dostosowanie firmowej strony i bloga pod względem językowym, tak aby treści tam zawarte trafiły bezpośrednio do partnerów, kontrahentów, a wreszcie także do grupy docelowych klientów.
Zgodnie z najnowszymi danymi przedstawionymi przez Główny Urząd Statystyczny wartość eksportu w cenach bieżących wyniosła w 2014 roku niespełna 693,5 mld złotych, co oznacza wzrost o 7,0% w porównaniu do roku wcześniejszego. Wskaźnik wielkości importu w analogicznym okresie ukształtował się natomiast na poziomie nieco ponad 704,5 mld złotych i tym samym zwiększył się o 7,4% w odniesieniu do 2013 roku. Okazuje się zatem, że w obrębie wymiany handlowej saldo wyniosło pawie 11,1 mld złotych „na minusie”, co oznacza, że polskie firmy ogółem wydały więcej pieniędzy na zakup towarów z zagranicy, niż zyskały na sprzedaży swoich produktów.
Analizując zobrazowane na powyższym wykresie wskaźniki dotyczące obrotów handlu zagranicznego z państwami wchodzącymi w skład Unii Europejskiej w 2014 roku dostrzega się co najmniej dwie właściwości:
Planujesz podbój zagranicznych rynków? Nie zapomnij o odpowiednim przetłumaczeniu strony. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą tłumaczenia stron internetowych.
Zgodnie z najnowszymi danymi przedstawionymi przez Główny Urząd Statystyczny wartość eksportu w cenach bieżących wyniosła w 2014 roku niespełna 693,5 mld złotych, co oznacza wzrost o 7,0% w porównaniu do roku wcześniejszego. Wskaźnik wielkości importu w analogicznym okresie ukształtował się natomiast na poziomie nieco ponad 704,5 mld złotych i tym samym zwiększył się o 7,4% w odniesieniu do 2013 roku. Okazuje się zatem, że w obrębie wymiany handlowej saldo wyniosło pawie 11,1 mld złotych „na minusie”, co oznacza, że polskie firmy ogółem wydały więcej pieniędzy na zakup towarów z zagranicy, niż zyskały na sprzedaży swoich produktów.
Analizując zobrazowane na powyższym wykresie wskaźniki dotyczące obrotów handlu zagranicznego z państwami wchodzącymi w skład Unii Europejskiej w 2014 roku dostrzega się co najmniej dwie właściwości:
- saldo przyjęło wartość dodatnią i wyniosło niespełna 121 mld złotych – zyski ze sprzedaży polskich produktów do krajów UE w omawianym roku wyniosły bowiem przeszło 537 mld złotych, a na zakup towarów pochodzących z państw Wspólnoty Europejskiej przeznaczono nieco ponad 416 mld złotych,
- wymiana handlowa z 27 krajami członkowskimi wyraźnie zdominowała kierunki eksportu, stanowiąc przeszło 77,5% wartości obrotów handlu zagranicznego ogółem.
Zastanawiając się nad kierunkiem podboju rynków zagranicznych, a w konsekwencji nad wersjami językowymi firmowej strony, warto przyjrzeć się wskaźnikom eksportu w świetle obrotów handlu zagranicznego według poszczególnych krajów za rok 2014. Niekwestionowanym liderem w tym zestawieniu są nasi zachodni sąsiedzi. Do Niemiec wysłano bowiem polskie produkty za łączną sumę 182,5 mld złotych, co stanowi nieco ponad 1/4 zysków z handlu zagranicznego ogółem.
W pierwszej piątce znalazły się ponadto następujące państwa:
- Czechy – 44,8 mld złotych,
- Wielka Brytania – 44,2 mld złotych,
- Francja – 38,8 mld złotych,
- Włochy – 31,5 mld złotych.
Państwo | Wartość importu w 2014 roku |
Niemcy | 155,2 mld złotych |
Chińska Republika Ludowa | 73,5 mld złotych |
Federacja Rosyjska | 72,7 mld złotych |
Włochy | 39,8 mld złotych |
Holandia | 26,6 mld złotych |
Francja | 26,4 mld złotych |
Czechy | 25,4 mld złotych |
Wielka Brytania | 18,2 mld złotych |
Stany Zjednoczone | 17,2 mld złotych |
Belgia | 17,0 mld złotych |
Wybierając kierunek działalności eksportowej warto również prześledzić poniższy ranking, który wskazuje na udział danego państwa w światowym rynku sprzedaży online.
W czasach nieskrępowanej wymiany w sieciach internetowych, analiza wyników tego zestawienia sprawia, że otrzymujemy możliwie najlepszą podpowiedź, pod jakie wersje językowe należy dostosować stronę firmową, aby zwiększyć zasięg potencjalnych klientów i kontrahentów. Przetłumaczenie witryny na języki: angielski, chiński, japoński, niemiecki, hindi i rosyjski pozwoli dotrzeć do 50% potencjalnych odbiorców internetowych naszej oferty.Planujesz podbój zagranicznych rynków? Nie zapomnij o odpowiednim przetłumaczeniu strony. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą tłumaczenia stron internetowych.